CIEKAWOSTKI
To dział dla tych wszystkich którzy chcą poszerzać swoje wiadomości i umiejętności.
Kostka Rubick'a - Kurs układania kostki Rubick'a
Żonglowanie - Triki, i nauka.
Złudzenia optyczne i ciekawe obrazy - Na razie bez opisów ale myślę że się domyślicie
SMOK - Złudzenie optyczne
Cyfry rzymskie - Starożytny i Aktualny system zapisu liczb
Alfabet Morse'a - Niestety w ostatnich latach wycofany z użytku ale nadal posługują się w nim koneserzy (inaczej podrostu nie wypada).
Alfabet Braille'a - Nie tylko dla niewidomych.
GRY:
Gry pomagające ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie przy dużej ilości informacji.
MasterMind - Nie mogę nic znaleźć na temat MasterMind'a (historia) jak by ktoś znalazł niech da znak. Gra polega na odkodowaniu ukrytego kodu, składającego się z wybranej liczby kolorów. Bardzo dobra gra logiczna, i trochę mniej pamięciowa.
Kolory I - Zapamiętaj kolejność wydłużającej się sekwencji naciskanych, kolorowych, guzików.
Kolory II - Zasady dokładnie takie same jak w Kolory I z tym że są tylko dwa kolory. Specjalnie zmniejszone na potrzeby istniejących rekordów pamięciowych.
Memory - Typowa gra w Memory. Polega na odkrywaniu par. Zbieram wyniki kto w jakim czasie odkrył wszystkie przy 100 obrazkach nie popełniając żadnego błędu.
Wieże
Hanoi - "Legenda głosi, że w wielkiej świątyni Benares w Hanoi, pod
kopułą wyznaczającą środek świata znajdują się trzy diamentowe igły
cienkie jak talia osy. Na pierwszej z nich, w momencie stworzenia świata, Bóg
umieścił 64 krążki ze szczerego złota. Krążki ułożone są od największego
u podstawy do najmniejszego na szczycie, tworząc w ten sposób wieżę. Kapłani
świątyni we dnie i w nocy przekładają krążki z jednej diamentowej igły na
drugą, a celem ich pracy jest ustawienie wieży na ostatniej z igieł. W swej
pracy kapłani musza przestrzegać nienaruszalnych zasad:
- krążki można przekładać tylko pojedynczo,
- krążki można układać tylko mniejszy na większym.
Gdy wszystkie 64 krążki zostaną przeniesione na ostatnią z igieł to,
według legendy, świątynia i jej kapłani zamienią się w proch i w mgnieniu
oka nastąpi koniec świata."
Trochę się zmartwiłem tym więc po kilku obliczeniach wyszło, przy przekładaniu z prędkością 1 krążek na 3s. to zajmie im to jakieś 1 754 827 252 065 lat i 2 miesiące. Odetchnąć można, ale wiecie jacy są mnisi (patrz filmik)
Zbieram informacje kto zrobił to najszybciej i z jaką ilością błędów. ( wyniki umieszczę na stronie )
Błyskawiczne Zapamiętywanie - Postaraj się zapamiętać jak najwięcej cyfr ( do wyboru masz binarne i decymalne ) zobacz jak to jest zapamiętać ponad 50 cyfr w 3 sek.
Pamięć do twarzy - Komputer generuje losowo twarz, postaraj się ją zapamiętać i odtworzyć z pamięci.
Samotnik (Francuski) - Gra toczona na planszy składającej się z 37 pól. Polega na wyeliminowaniu jak największej ilości pionków z planszy. Idealnym rozwiązaniem jest gdy pozostanie jeden pionek na samym środku planszy.
Samotnik (Angielski) - Gra oparta o te same zasady lecz na planszy o 33 polach. Ta wersja stała się bardziej popularna na świecie.
Kolory III - Bardzo przyjemna gra przy zapamiętywaniu kolejności kolorów, podobna do Kolory I i II lecz dużo trudniejsza.
Mam bardzo dużo rzeczy które chcę tu umieścić, więc krok po kroczku postaram się podzielić tym z wami i oczywiście mile widziane pomysły na nowe rzeczy.
Jędrzej Cytawa